• تاریخ : ۳۰ام مرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : آسیان

تغییر رنگ پوست با شیمی درمانی

تغییر رنگ پوست با شیمی درمانی , پائولا ادواردز، ۵۴ ساله و رنگین پوست هست و از سال ۲۰۱۲ به بیماری سرطان کلیه مبتلا شده هست.

در اثر مصرف یکی از داروها، رنگدانه‌های پوستی او به تدریج تغییر رنگ داده و پوست او روشن
شده هست.
پزشکان به او هشدار داده بودند که عوارض جانبی مصرف یکی از دارو‌ها می‌تواند
سبب تغییر رنگ پوست او به رنگ افراد با نژاد قفقازی شود.

در اولین روز‌های تشخیص سرطان، پزشکان امید چندانی به زنده ماندن ادواردز نداشتند،
اما او اکنون ۴ سال هست که زنده مانده و چهار عمل جراحی سنگین را پشت سر گذاشته هست.

تغییر رنگ چهره این فرد سبب پاره‌ای مشکلات خانوادگی برای او شده و دچار نوعی گم کردن هویت خود شده هست. او اکنون دعا می‌کند که روشن شدن رنگ پوست او متوقف شده و
ادامه پیدا نکند.این خانم کار خود را به عنوان یک افسر نگهبان ر‌ها کرده و بعضی افراد او را
متهم به انجام روش‌های ترمیمی و جراحی برای از بین بردن رنگ پوست خود کرده اند.
ادواردز از قرصی به نام Votrient پس از عمل جراحی چهارم خود استفاده کرده هست و در ابتدای
روشن شدن رنگ پوست او پزشکان بیمارستان تاتینگهام علت را نمی‌دانستند.

داروی مصرفی خانم ادواردز برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه و با هدف نابود سازی تومور‌های موجود دراین عضو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله عوارض جانبی مصرف این دارو بثورات پوستی، خشکی پوست، خارش، تهوع، اسهال و بروز لخته‌های خونی هست و دربرخی موارد نادر نیز با تاثیر گذاری بر ملانین و رنگدانه‌های پوستی
رنگ پوست افراد تغییر می‌کند.

او امیدوار هست همچنان مورد حمایت دوستان و اعضای خانواده خود باوجود تغییررنگ پوست خود با
آن‌ها قراربگیرد.

تغییر رنگ پوست با شیمی درمانی

 

تغییر رنگ پوست با شیمی درمانی

باشگاه خبرنگاران

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما