• تاریخ : ۱۳ام شهریور ۱۳۹۶
  • موضوع : آسیان

وب سایت جی اس ام – علی دلبخواه: کمپانی انگلیسی بنتلی، از نسل جدید کوپه لوکس کانتیننتال GT رونمایی کرد.

 

  نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

 

کمپانی بنتلی پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه فرانکفورت، همه اطلاعات راجع به کوپه لوکس خود یعنی کانتیننتال GT را اعلام کرد.

اجازه دهید با اعداد مهم شروع کنیم:

  •     موتور ۶٫۰ لیتری کانتیننتال GT از نوع خورجینی ۱۲ سیلندر توربو هست که می‌تواند ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۸۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
  •     زمان لازم برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، تنها ۳٫۷ ثانیه هست.
  •     حداکثر سرعت، ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده هست.
  •     این نیروی عظیم از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.
 نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

 

بنتلی از محصول جدید خود اطمینان دارد تا جایی که مدیرعامل این کمپانی، محصول خود را «نقطه اوج» مهندسی کمپانی و تلاش‌های آنها برای طراحی می‌داند. البته سخن بعدی این مدیرعامل؛ احتمالا به مذاق بسیاری از کمپانی‌های خودروساز خوش نخواهد آمد. او می‌گوید: «ما سردمدار خودروهای لوکس در دنیا هستیم و محصولات ما، سطح جدیدی از لوکس بودن را برای خودروها معرفی می‌کند.»

 

 نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

بنتلی سعی داشته که تکنولوژی روز دنیا را با المان‌های سنتی خو ترکیب کند. به عنوان مثال، یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد ولی آمپرها از نوع سنتی آنالوگ هستند. همچنین سیستم اپل کار پلی به صورت استاندارد برای کانتیننتال GT عرضه می‌شود.

به لطف سیستم باتری ۴۸ ولتی فولکس واگن، کانتیننتال GT از سیستم‌های استارت-استاپ، حرکت در سراشیبی و خاموش کردن سیلندرها برای کاهش مصرف سوخت بهره می‌برد. میزان مصرف سوخت ترکیبی کانتیننتال GT به لطف همراهی جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک دو کلاچه، به ۱۰٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته هست در حالی که در نسل قبل، این عدد ۱۱٫۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بود.

 

 نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

 

آلایندگی خودرو هم با کاهش ۱۶ درصدی، به ۲۷۸ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافته هست. همچنین سیستم اگزوز جدید هست و به تازگی توسعه یافته که با کنترل الکتریکی سوپاپ‌ها، صدای خروجی را برای حالات مختلف رانندگی تغییر می‌دهد.

بنتلی یک سیستم چهار چرخ متحرک فعال را هم توسعه داده که جایگزین سیستم قبلی می‌شود که نسبت انتقال نیرو در عقب به جلوی آن، ۶۰ درصد به ۴۰ درصد بود. سیستم جدید، وضعیت را مرتبا از طریق کامپیوترها پایش می‌کند و نیرو را به هر جایی که لازم هست، ارسال می‌نماید. به گفته کمپانی بنتلی، این بدین معنی هست که نیرو تا حداکثر ممکن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

 

 نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT معرفی شد؛ کوپه لوکس انگلیسی

سیستم فرمان دارای دستیاری مجهز شده که شرایط راننده را بررسی می‌کند و به او در موارد مختلف کمک خواهد کرد. البته تا قبل از آزمودن عملی این خودرو، نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد اما می‌توان به عملکرد کمپانی با سابقه بنتلی اطمینان کرد و از حضور روح اسپرت در این گرندتورر مطمئن بود.

سیستم تعلیق جدید با باتری‌های ۴۸ ولتی کنترل می‌شود و هدف آن، این هست که بین حالت‌های مختلف رانندگی، یعنی اسپرت و راحت تفاوت ایجاد کند. دمپرهای تطبیق پذیر، شرایط رانندگی را بهتر از هر زمان دیگری می‌کنند. به علاوه بنتلی با استفاده گسترده از آلومینیوم، سعی در کاهش وزن خودرو داشته هست.

مانند همیشه، ترمزهای جلو کانتیننتال GT از ترمزهای به کار رفته در چرخ‌های عقب بزرگتر هستند تا بتوانند این خودروی سنگین قدرتمند را حفظ کنند. ترمزهای جلو با افزایش ۱۵ میلی متری، اکنون اندازه‌ای عادل ۴۲۰ میلی متر دارند.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما