• تاریخ : ۱۰ام مهر ۱۳۹۶
  • موضوع : آسیان

تاثیر کم آبی بر مغز

تاثیر کم آبی بر مغز , ۵ تاثیر خارق العاده نوشیدن آب بر سلامت مغز از این قرارند:

افزایش سرعت فعالیت مغز: مغز به مقدار مناسب هیدراتاسیون برای عملکرد صحیح نیاز دارد.
سلول های این ارگان نیاز به تعادل ظریف و دقیق بین آب و سایر عناصر دارند تا فعالیت کنند.
چیزی که باید به آن آگاه باشید این هست که هنگامی که از خواب بیدار می شوید، آب بنوشید. این لحظه از روز، زمانی هست که سلول های مغز شما نیاز به هیدراتاسیون دارند و این نیاز را فقط آب می تواند تامین کند نه قهوه و چای.
حتی اگر در طول فرایند خواب شبانه تعریق نداشته باشید، از هم بدن شما مقادیری آب از دست می دهد.
در طول تنفس های عمیق خواب شبانه، رطوبت بدن شما کاهش خواهد یافت
پس می توانید نیاز به نوشیدن آب با معده خالی را درک کنید.

افزایش تمرکز: مغز شما اولین ارگانی هست که کم آبی بدن را درک می کند و چابکی خود را از دست می دهد.
در این لحظه تمرکز دشوارتر می شود و شما به سرعت به محرک ها واکنش نشان نمی دهید.
هنوز مشخص نیست که قهوه یا چای به کاهش این وضعیت کمک میکنند یا نه با این حال شما باید هر ۴۵ دقیقه یکبار برای افزایش تمرکز و کارایی مغز، نوشیدن آب را در اولویت قرار دهید.

تاثیر کم آبی بر مغز

توازن خلق و خو و احساسات: ممکن هست عجیب به نظر برسد
اما نوشیدن آب با سلامت روان شما ارتباط نزدیک دارد. با نوشیدن آب از سموم و سلول های مرده
خلاص می شوید و این روند فرایندهای شیمیایی شما را متعادل می کند و منجر به راه اندازی مجدد ذهنی می شود. نوشیدن آب بهترین راه برای از بین بردن اضطراب و استرس هست.

خواب بهتر: حتی اگر فقط نصف لیوان آب قبل از رفتن به رختخواب بنوشید،
این کار به افزایش کیفیت خواب شبانه کمک می کند. آب جریان خون به مغز را افزایش می دهد و باعث افزایش اکسیژن و هیدراتاسیون مغز می شود.

بهبود وضعیت حافظه: کم آبی بدن باعث مجموعه ای از اختلالات می شود که بر بسیاری
از زمینه های اساسی بقا تاثیر می گذارد. یکی از عواقب کم آبی کاهش چابکی شناختی هست.
از آنجا که تقریبا ۸۰ درصد از بافت مغزی از آب تشکیل شده هست، ضروری هست
که آب کافی به آن برسانید.آزمایشات بالینی نشان داده هست
که کمبود آب کارایی حافظه کوتاه مدت را پایین می آورد و به قدرت تمرکز آسیب می رساند.

تاثیر کم آبی بر مغز

تاثیر کم آبی بر مغز

تابناک

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما